dinsdag 11 juni 2013

Op vakantie naar.... dag 2!

Vanmorgen toch maar even wat langer stilgestaan bij de start van de #challenge. "Een vakantiebestemming zoeken voor de meester in een provincie in Nederland." Gisterochtend ging menigeen direct op zoek naar een camping en was zo erg gericht op het eindresultaat. Het proces ,hoe je op een succesvolle manier tot een goed eind komt, werd uit het oog verloren. Kinderen zijn gestart met kort overdenken: wat heb ik gedaan (bewustwording) én wat ga ik doen (vooruitblikken)? Ik heb ze nogmaals gewezen op de stappen die allemaal moeten worden gezet om tot een verstandige keus te komen. Lastig, maar het wordt op dag 2 al beter opgepikt. Kinderen moeten ook wennen aan werkwijze en aan complexiteit van de opdracht.

Aankomende vrijdag staan de presentaties op het programma. Natuurlijk ben ik ,als klant, aanwezig. Op deze ochtend zullen ook 2 andere leden van het gezin erbij aanwezig zijn: Maud (6 jaar) en Chantal (vrouw van, leeftijd niet belangrijk ;-). Hoe echt wil je het hebben?

Even kort overdenken: wat heb ik gedaan én wat ga ik doen?
"Communicatieve, want dat lukt nog ni echt."
"Onderzoeksgerichte vaardigheden, om de goede dingen te zoeken voor gezin van meester Jeroen."


"Meester is een campingplaats van 80 m2 groot genoeg." Ik heb dit groepje naar buiten gestuurd met stoepkrijt en een meetlint. Ze vergeten nooit meer hoe groot de oppervlakte is van 80m2. Dat weet ik zeker. "Wow, das kei groot."







Geen opmerkingen:

Een reactie posten